De verantwoordelijkheden, bevoegdheden en taken van de Raad van Toezicht zijn terug te vinden in te volgende documenten:
- De wet
- De Zorgbrede Governancecode
- De statuten van Cedrah
- Reglement Raad van Bestuur van Cedrah
- Reglement van de Raad van Toezicht van Cedrah
- Declaratie(procedure) Raad van Bestuur
- Verantwoording onkosten Raad van Bestuur
Taken Raad van Toezicht
De taken van de raad zijn:
- Werkgeverschap: de Raad van Bestuur benoemen, arbeidsvoorwaarden vaststellen en functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren.
- Goedkeuren van beleid: denk aan begrotingen, jaarrekeningen en strategische plannen.
- Klankbordfunctie: de Raad van Bestuur adviseren.
- Benoemen van de accountant.
- De Raad van Toezicht van Cedrah kent drie commissies: de remuneratiecommissie (voorzitter en vicevoorzitter), de auditcommissie (portefeuillehouders bouw en huisvesting en financiën) en de commissie kwaliteit en veiligheid (portefeuillehouders zorg). De werkwijze van deze commissies is beschreven in de reglementen.
Leden Raad van Toezicht
Per 1 januari 2024 bestaat de raad uit:
- G.J. Heijboer RA, voorzitter RvT en lid van de remuneratiecommissie RvT, aftredend in 2025 (niet herbenoembaar)
- J.M. Schalk MSc, lid RvT en lid van de Kwaliteitscommissie RvT, aftredend in 2028 (herbenoembaar)
- E.J. Nieuwenhuis, lid RvT en lid van de Auditcommissie RvT, aftredend in 2024 (herbenoembaar)
- H. Peeman MSc, lid RvT en lid van de Auditcommissie RvT, aftredend in 2028 (herbenoembaar)
- S.G. Wisse MSc, lid RvT en lid van de Kwaliteitscommissie RvT, aftredend in 2025 (niet herbenoembaar)
- Mr. Dr. W.A. Zondag, lid RvT en lid van de remuneratiecommissie RvT, aftredend in 2025 (niet herbenoembaar)
De leden van de Raad van Toezicht worden benoemd voor een periode van 4 jaar en zijn éénmaal herbenoembaar.
Evaluatie
De Raad van Toezicht evalueert jaarlijks haar eigen functioneren. De raad legt, volgens de Zorgbrede Governancecode, hierover verantwoording af in het jaarverslag.