Lees via onze website meer over deze regeling. Cedrah heeft een centrale cliëntenraad en lokale cliëntenraden.
Lokale cliëntenraden
Elke woonzorgcentra van Cedrah heeft een eigen cliëntenraad. In de raad zitten cliënten, familieleden van cliënten, patiëntenverenigingen en kerken. Zij bespreken het beleid en de lokale ontwikkelingen met de regiomanager.
Cliëntenraad Amandelhof
Nadere informatie volgt.
Cliëntenraad Beth-San
Contact (voorzitter): De heer D. Bac
E-mail: dico@bacorchids.com
Cliëntenraad Eben-Haëzer
Contact (secretaris): Mevrouw W.A. Faasse
E-mail: wilmafaasse@kliksafe.nl
Telefoon: 088 – 587 00 20
Cliëntenraad Nebo
Contact (secretaris): De heer H. Zoeteman
E-mail: hzoeteman@outlook.com
Telefoon: 078 – 681 84 89
Cliëntenraad Rehoboth Goes
Contact (secretaris): De heer K. Hendrikse
E-mail: khendrikse@hetnet.nl
Cliëntenraad Uitzicht
Contact (secretaris): De heer G. van der Voet
E-mail: cruitzicht@cedrah.nl
Telefoon: 06 – 49 82 70 13
Centrale cliëntenraad
Cedrah heeft een centrale cliëntenraad. Hierin zitten vertegenwoordigers uit de zes lokale cliëntenraden. De centrale cliëntenraad onderhoudt contact met de Raad van Bestuur en geeft advies of instemming over belangrijke onderwerpen.
Contact (voorzitter): De heer N. van Klinken
E-mail: njklinken@solconmail.nl
Advies of instemming vragen
Cedrah vraagt de cliëntenraad om advies of instemming bij besluiten. Bijvoorbeeld over samenwerken met andere instellingen, verhuizen, verbouwen of de begroting. Cedrah overlegt ook met de cliëntenraad over zorg en diensten. Denk aan voeding, geestelijke verzorging, maatschappelijke bijstand, activiteiten, veiligheid, gezondheid en hygiëne.
Inspraak
Cliënten kunnen meedenken over onderwerpen die hun dagelijks leven beïnvloeden. Dit kan op verschillende manieren, zoals een dialoogtafel, gesprek of vragenlijst.
Advies geven of instemming geven
De cliëntenraad krijgt de informatie die nodig is om mee te kunnen denken of akkoord te geven. Cedrah vraagt dit op tijd aan. De cliëntenraad mag ook zelf ongevraagd advies geven over belangrijke onderwerpen voor cliënten.